يک امريکايي در جنوب ايران و در جزیره کیش ناپدید شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاري انتخاب ، شبکه خبري سي ان ان امريکا اعلام کرد، يک شهروند امريکايي بيش از يک هفته است که در جنوب ايران ناپديد شده است.

همچنین به ادعای واشنگتن پست، فرد ناپديد شده، يك مامور سابق اداره پليس فدرال آمريكا (اف.بي.آي) بوده كه از هشتم مارس (
۱۷اسفند) در ايران مفقود شده‌است.

اين روزنامه به نقل از مقامات رسمي آمريكا نوشت كه فرد ياد شده براي تجارت خصوصي به ايران سفر كرده و دولت آمريكا روز دوشنبه از طريق سفارت سوئيس در تهران نامه‌اي ارسال كرده كه در مورد محل اين فرد و وضعيت او اطلاع پيدا كند. سفارت سوئيس حافظ منافع آمريكا در ايران است.

به نوشته واشنگتن پست، اين فرد آمريكايي كه نامش را فاش نكرده‌اند، به جزيره كيش كه از بنادر آزاد و تفريحگاههاي ايران است سفر كرده بود.

يك مقام رسمي آمريكايي در اين خصوص به رسانه‌ها گفته كه ما "او را به عنوان يك گروگان در نظر نمي‌گيريم."

مک کورمک، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا این مامور پیشین اداره آگاهی فدرال ایالات متحده برای "یک کار شخصی" به ایران سفر کرده بود.

مک کورمک افزود "برای هفته‌ها" نه کارفرما و نه خانواده این شهروند آمریکایی از وی خبری ندارند.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا از ذکر دقیق زمان ناپدیدی این مامور پیشین اف. بی. آی خودداری کرد اما خاطرنشان ساخت که مقامات آمریکایی مدتی است که این وضعیت را از نزدیک زیر نظر دارند.

در همین حال یک مقام اف. بی. ای نیز تایید کرده که این شخص مامور بازنشسته اداره آگاهی فدرال آمریکا بوده است.

به گزارش فرانس پرس، این مقام اف. بی. آی گفت: "وی کارمند اف. بی. آی بود که نزدیک به یک دهه پیش بازنشسته شد. وی درحال حاضر طرف قرارداد اف. بی. آی نیست و هنگامی که اینجا بود کارش در وهله اول در زمینه موضوعات جنایی از قبیل جرایم سازمان یافته بود".

فرانس پرس به نقل از یک مقام بلندپایه وزارت امور خارجه ایالات متحده می‌افزاید که مقامات آمریکایی مطلع شدند که این فرد در حدود یازدهم مارس ناپدید شده اما چون به طور دقیق نمی‌دانستند چه اتفاقی افتاده است، از واکنش زودهنگام خودداری کردند.

شان مک کورمک، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، همچنین اعلام کرد که واشنگتن به صورت رسمی از تهران درخواست کرده است که درباره ناپدیدی این شهروند آمریکایی تحقیق کند. مک کورمک افزود که پیام واشنگتن از طریق واسطه‌های سوییسی به تهران تسلیم می‌شود

 

يزد فردا --  انتخاب

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا